Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Lavand. Am aparut prima oara acum 2500 de ani si de atunci calatoresc peste tot in lume. Egiptenii imi cereau sfatul cand venea vorba de mumificare si am participat la intalnirea dintre Cleopatra si Julius Caesar. Imi place sa ma rasfat, imi place sa ascult natura si imi place sa invat de la ea sa ma relaxez. Sunt un rasfatat. Dar nu cred ca e ceva rau in a fi rasfatat. Zilele trecute ma rasfatam intr-o ploaie de soare cand vantul mi-a soptit – “Nu crezi ca ar fi cazul sa fim si noi on-line?”. Pentru ca aici nu calatorisem pana atunci am inceput sa imi fac costumul, cu putin ajutor din natura, recunosc, si iata-ma! Ma bucur sa va cunosc si va invit la un dialog despre rasfat in care noi suntem cei rasfatati.

Faceți căutări pe acest blog

duminică, 6 martie 2011

Pinul, un prieten...


Buna ziua rasfatatilor!

Astazi m-am gandit sa va povestesc despre un unchi de-al meu, Pinus Sylvestris (pinul),arbore inalt pana la 40m.Mugurii de pin sunt oval alungiti, de 6-12mm, ascutiti, nerasinosi, un adevarat deliciu presarati intr-o multime de retete culinare!
Sunt considerati o delicatesa daca sunt presarati peste houmous-ul cald!

Compozitia chimica a uleiului esential de pin, ofera preparatelor fitofarmaceutice o actiune secretolitica, revulsiva si usor antiseptica.Uleiul de pin este recomandat in bronsite,traheite,traheo-laringite,pielite, cistite , uretrite.

Infuzia de ace, preparata dintr-o lingura de produs la o cana de apa, este benefica in carentele de vitamina C, datorita continutului ridicat in aceasta vitamina.
Pentru afectiunile cailor respiratorii se prepara un sirop prin fierberea mugurilor (20g la 1/2litri apa) la foc domol,in vas acoperit, timp de 10-15 min,dupa care se adauga zahar din trestie sau miere 65%, respectiv 75%.Se beau 4-6 linguri pe zi.
Esenta obtinuta din florile de pin actioneaza benefic in cazul celor afectati de un sentiment puternic de vinovatie,asupra celor care au tendinta de a se scuza des,de multe ori fara a avea vreo vina.

In urma terapiei,sentimente de bucurie de a trai si eliberare vor inlocui autoreprosul exagerat!

3 comentarii:

  1. Intradevar, uleiul esential de pin e foarte fain...fresh dar in acelasi timp foarte masculin. Love it !

    RăspundețiȘtergere
  2. Ne bucuram sa auzim parerea ta si poate ne faci o vizita :) avem multe surprize :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce mult mi-ar placea...doar ca eu sunt in Oradea :( Cale lunga pana la Bucuresti :P

    RăspundețiȘtergere