Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Lavand. Am aparut prima oara acum 2500 de ani si de atunci calatoresc peste tot in lume. Egiptenii imi cereau sfatul cand venea vorba de mumificare si am participat la intalnirea dintre Cleopatra si Julius Caesar. Imi place sa ma rasfat, imi place sa ascult natura si imi place sa invat de la ea sa ma relaxez. Sunt un rasfatat. Dar nu cred ca e ceva rau in a fi rasfatat. Zilele trecute ma rasfatam intr-o ploaie de soare cand vantul mi-a soptit – “Nu crezi ca ar fi cazul sa fim si noi on-line?”. Pentru ca aici nu calatorisem pana atunci am inceput sa imi fac costumul, cu putin ajutor din natura, recunosc, si iata-ma! Ma bucur sa va cunosc si va invit la un dialog despre rasfat in care noi suntem cei rasfatati.

Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 19 ianuarie 2011

Scurtă Lecție de Istorie

Dragii mei astăzi m-am întâlnit cu un prieten vechi și am inceput să ma laud, orgolios cum sunt, cu escapadele mele on-line. Prietenul meu m-a ascultat politicos și între două ceșcuțe aburinde de ceai de iasomie m-a întrebat: Nu uiți ceva?
Și avea dreptate, am uitat începutul, am uitat să vă povestesc despre cea mai veche formă de tratament pe care omenirea o cunoaște. Medicina naturistă s-a dezvoltat prin observații ale naturii. Peste 25% din medicametele astăzi cunoscute au la bază o plantă.
Medicina modernă este în mod indiscutabil legată de medicina tradițională. Știați că acidul salicilic, un precursor al aspirinei de astăzi, a fost derivat inițial din scoarță de salcie și crețușcă?
Utilizarea plantelor este mai veche decât istoria scrisă. Ca niște martori muți ai acestor fapte codița șoricelului, nalbe și zambile au fost găsite alături de scheletul unui om din epocs de piatră, în Irak. Aceste plante continuă să fie folosite și astăzi – nalbele ajută la calmarea membranelor mucoase și tratează iritarea tractului digestiv. Zambila este un diuretic natural ce favorizează eliminarea apei din țesuturi, iar codița șoricelului ajutâ la scăderea febrei așa cum aspirina o face astăzi?


Știați că în anul 2735 BC împăratul chinez Shen Nong a scris un tratat despre plante care este folosit și astăzi? Shen Nong recomanda utilizarea Ma Huang (cunoscuta nouă ca și efedrină) în tratarea disfubcționalităților respiratorii.

Știați că notele regelui Hammurabi al Babilonului (1800BC) conțin instrucțiuni pentru utilizarea plantelor medicinale?. Hammurabi prescria menta pentru tulburări digestive.

To be continued....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu